با کود ارگانیک ویتامینه گیاهان ماسک ضد لک برای صورت بسازید!

در این بخش از مقاله می خواهیم در مورد فواید و کاربرد های کود ارگانیک ویتامینه گیاهان شرح دهیم.

مهندس ناصر الوهیبی همچنین بر لزوم تجزیه مواد آلی تاکید کرد، زیرا افزودن مواد آلی تجزیه نشده می تواند اثرات بدی بر گیاه داشته باشد، زیرا افزودن این مواد آلی تجزیه نشده منجر به کمبود اکسیژن در گیاه می شود.

خاک، خفگی ریشه و از دست دادن نیتروژن به صورت گاز. و همچنین عدم تعادل نسبت بین اکسیژن به دی اکسید کربن موجود در آن، که منجر به تأثیر بر فرآیندهای بیولوژیکی و شیمیایی در خاک می شود و تعداد میکروب ها در صورت وجود مواد غیر قابل تجزیه به شدت افزایش می یابد.

مواد آلی و فعالیت آنها افزایش می یابد و این امر منجر به حمله آنها و تخریب هوموس خاک می شود. همچنین باعث انتشار علف های هرز، نماتد، بیماری های قارچی و باکتریایی می شود و شوری خاک را بالا می برد.

مهندس ناصر الوهیبی با توجه به تلاش‌های وزارت کشاورزی و شیلات برای تایید کیفیت و فواید کود آلی گفت: این وزارتخانه استفاده از کودهای آلی همراه با کودهای شیمیایی را برای کشت محصولات مختلف کشاورزی توصیه می‌کند.

کودهای آلی بر بهره وری گوجه فرنگی در مزرعه باز بوده و هدف اصلی دستیابی به مقادیر مناسب کودهای آلی و شیمیایی بوده که بهره وری مناسبی داشته باشد و بنابراین می توان درصد معینی از کودهای شیمیایی را حذف کرد و آنها را جایگزین کرد.

کودهای آلی برای ایجاد نوعی تعادل طبیعی در خاک و حفظ آن در درازمدت دچار زوال می شود و با نتایج دو فصل تحقیق و آزمایش متوالی داده ها حاکی از آن است که زمانی که به گیاه 50 درصد از خاک داده شود.

نیاز به کود به صورت کود آلی و 50 درصد نیاز آن به صورت کود شیمیایی نسبت به استفاده از کود آلی یا کودهای شیمیایی جداگانه بهره وری بهتری دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.