میوه خشک سرشار از چه ویتامینی است؟

نشان می دهد که محصولات ارگانیک در مقایسه با معمولی تولید شده به طور متوسط ​​تا 70٪ غنی تر از ترکیبات فنلی هستند.

با این حال، نویسندگان اهمیت عوامل دیگری مانند رقم گیاه، آب و هوا، آب و هوا، روش‌های خاص زراعی، و در نهایت همچنین روش‌های ذخیره‌سازی و فرآوری برای کیفیت میوه خشک مشهد، از جمله غلظت‌های ثانویه این گیاهان سلامت‌بخش را نادیده نمی‌گیرند.

متابولیت ها در طول ذخیره سازی، زردآلوهای ارگانیک نسبت به زردآلوهای معمولی بیشتر مستعد تیره شدن سریع و تجزیه سریع ترکیبات فنلی هستند.

مطالعه ای که توسط کان و بوستان انجام شد، تفاوت ها را در محتوای پلی فنل ها و ویتامین A در زردآلوهای تازه و خشک ارگانیک و معمولی ارقام مختلف مورد بررسی قرار داد.

در مورد تمام نمونه‌های آزمایش‌شده، میزان پلی‌فنول‌ها و ویتامین A در میوه خشک تواضع ارگانیک بیشتر از کشت‌های معمولی بود.

این نتایج با مطالعه حاضر مطابقت دارد نوع روش خشک کردن میوه نیز می تواند تأثیر زیادی بر محتوای ترکیبات فنلی زردآلو داشته باشد.

ایگوال و همکاران سینتیک خشک کردن و تغییر در محتوای اسیدهای آلی، محتوای فنولیک و فعالیت آنتی اکسیدانی زردآلو خشک را هنگام استفاده از خشک کردن هوای گرم و انرژی مایکروویو مقایسه کردند.

از نتایج به‌دست‌ آمده، آن‌ها به این نتیجه رسیدند که فرآوری صنعتی زردآلو خشک را می‌توان با استفاده از انرژی مایکروویو بهبود بخشید، زیرا زمان خشک‌کردن به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافت و میوه خشک فله ای به‌دست‌ آمده دارای محتوای فنلی بالاتری به‌ویژه اسید کلروژنیک، کاتچین و اپی‌کاتچین بود.

به طور مشابه زردآلو، مشخصات فنولیک در حلقه های سیب خشک به شدت به نام تجاری وابسته بود. غلظت پلی فنل ها (کل) در نمونه های آزمایش شده از میلی گرم در متغیر بود.

این تنوع بزرگ در بین برندها به ویژه در مورد اسید فنولیک اصلی موجود در سیب اسید کلروژنیک مشاهده شد که غلظت های بسیار پایینی را در حلقه های سیب یکی از دو مارک معمولی آزمایش شده نشان می دهد.

در همان زمان هیچ سازگار، اثر قابل توجهی از سیستم تولید میوه خشک شکلاتی (ارگانیک در مقابل معمولی) بر بسیاری از فنولیک تجزیه و تحلیل مشاهده شد.

  • منابع:
    1. Biologically Active Compounds in Selected Organic and Conventionally Produced Dried Fruits
  • تبلیغات: 
    1. قیمت سرامیک صادراتی کمر شکن شد!!
    2. با استفاده از این روش ها ماهی ۴۰ میلیون درآمد کسب کنید!
    3. وجود موجوداتی عجیب و غریب در کره مریخ همه را شگفت زده کرد!
    4. اتفاقی ترسناک که باعث قتل جوان ۲۰ ساله شد!