لوبیا چیتی کیلویی غذای مناسب برای فضانوردان در فضا!

اگرچه ارزش غذایی لوبیا چیتی کیلویی خوب است و آنها را به غذایی سالم تبدیل می کند، اما برخی از آنها ممکن است حاوی سموم باشند. به عنوان مثال، لوبیا حاوی سمومی است که بر افرادی که فاقد آنزیمی به نام G6PD هستند تأثیر می گذارد.

برای این افراد، خوردن لوبیا می تواند منجر به بیماری به نام فاویسم شود. تعریق می تواند با از بین بردن گلبول های قرمز خون باعث کم خونی شود. (منبع 3،2،1)

سایر لوبیاها، به ویژه لوبیا قرمز، حاوی سمی به نام فیتوهماگلوتینین هستند که در لوبیاهای خام یا نیم پز وجود دارد. می تواند باعث تهوع، استفراغ و درد معده شود.

شما می توانید فیتوهماگلوتینین و سایر سموم را با پختن کامل لوبیا قبل از خوردن غیرفعال کنید.

مانند همه دانه ها، لوبیا نیز حاوی اسید فیتیک است که می تواند جذب مواد معدنی را کاهش دهد. با این حال، می توانید این ترکیب را با خیساندن یا پختن لوبیا خنثی کنید.

به شما: ارزش غذایی بادام زمینی | کالری، فواید و عوارض جانبی

آیا لوبیا باعث نفخ می شود؟
در برخی افراد لوبیا می تواند باعث نفخ و درد معده شود. این به این دلیل است که لوبیا حاوی رافینوز است، نوعی فیبر که می تواند منجر به مشکلات گوارشی شود.

لوبیا چیتی

با این حال، استفاده از برخی محصولات مانند قرص های گاز پینو، خیساندن کامل لوبیا، یا جوشاندن کامل لوبیا خشک می تواند سطح رافینوز را تا 75 درصد کاهش دهد.

ارزش غذایی لوبیا: طرز تهیه
قبل از پختن لوبیاها، آنها را خوب بشویید تا هرگونه آلودگی یا گرد و غبار از بین برود. سپس لوبیاهای ترک خورده یا شکسته را جدا کنید.

سه فنجان آب را بجوشانید و یک فنجان لوبیا را اضافه کنید. برخی از افراد ممکن است مقدار کمی نمک یا روغن نیز به قابلمه اضافه کنند.

اگر در مورد اثرات گازدار لوبیا نگران هستید، یک نوار جلبک دریایی (کلپ یا کامبو) به قابلمه اضافه کنید.