درمان بواسیر لک صورت موهای کم پشت با روغن زیتون

همیشه در مورد فواید روغنهای گیاهی شنیده اید این بار می خواهیم به سراغ سلطان روغن ها یعنی روغن زیتون برویم. روغن زیتون یکی از مواد طبیعی و خوراکی می باشد که خواص زیادی برای سلامتی انسان دارد. این ماده مغذی می تواند بدن را از سموم مضر پاک کرده و با ترکیباتی که در خود دارد، موجب هضم بهتر غذا و کنترل گردش خون بشود. در درمان بواسیر با روغن زیتون می توان به این نکته اشاره کرد که علاوه بر سم زدایی بدن برای کمک به درمان بسیاری از بیماری های دیگر از جمله چربی خون، آسم و آلزایمر (بیماری های فراموشی)و درمان بواسیر استفاده می شود. همچنین روغن زیتون تصفیه شده دارای ویتامین های بسیاری مانند ویتامین ای E بوده که اگر به هر شکلی فرد آن را استفاده کند، برای بدنش مقوی بوده و جذب می شود. برای افرادی که مشکلات گوارشی و اجابت مزاج دارند، روغن زیتون یک ترکیب پایدار و بسیار مفید است که علاوه بر ساختن کلاژن هایی که بدن روزانه به آنها نیاز دارد، به قوت گرفتن ماهیچه ها و قوی تر شدن آنها نیز کمک می کند. در این مقاله قصد داریم جهت رفع لک صورت و بیماری های رحم و درمان بواسیر با روغن زیتون به شما عزیزان کمک کنیم.

درمان بواسیر لک صورت موهای کم پشت با روغن زیتون

درمان بواسیر با روغن زیتون

درمان بواسیر با روغن زیتون بیماری بواسیر یا هموروئید در حقیقت سیاهرگ های ملتهب شده اطراف مقعد هستند که به دو نوع هموروئید داخلی و خارجی دسته بندی می شوند. بواسیر داخلی به صورت توده ای داخل کانال رکتوم و بواسیر خارجی به شکل برجستگی اطراف مقعد یا خارج از کانال رکتوم به وجود آمده که عمل دفع را بسیار سخت می کنند. درمان بواسیر یا هموروئید با روغن زیتون یکی از روش های خانگی می باشد که در مراحل ابتدایی بیماری شاید بتواند از پیشرفت آن جلوگیری کند. ولی به هیچ عنوان آن را به طور قطعی درمان نمی کند.

شکی نیست که فروش عمده روغن زیتون  و مصرف آن به عنوان یکی از بهترین نرم کننده های روده برای دفع راحت بیماران ابتلا به بواسیر توصیه می شود اما اینکه در درمان بواسیر نقشی داشته باشد، توسط پزشک یا متخصصی تایید نشده است. همچنین لازم است بدانید که تنها راه درمان قطعی بواسیر با لیزر یا عمل جراحی است. در 99% موارد بیمارانی که با روشهای خانگی توده بواسیر خود را کمی کوچک کرده اند، شاهد بازگشت عارضه بوده اند.افراد معمولا پنبه را به روغن زیتون آغشته کرده و به مدت 20 دقیقه روزی 3 الی 4 بار روی بواسیر خود اعمال می کنند. ممکن است که توده هموروئید طی مدت بلندی با انجام این کار کمی کوچک شود اما صد در صد درمان نشده و اگر فرد دو روز این کار را انجام ندهد، توده مجددا ملتهب می شود. به علاوه ممکن است با انجام این کار فقط پوست خود را حساس کرده و نتیجه مطلوبی هم دریافت نکند.

روغن زیتون برای لک صورت

روغن زیتون برای لک صورت لک‌های پوستی بانام‌های لک‌ کبدی ، لک آفتاب و لنتیگو نیز شناخته می‌شود . لک‌های پوستی نقاط صاف قهوه‌ای ، سیاه یا زردی هستند که در گردن ، دست‌ها و صورت به وجود می‌آیند . لک‌های پوستی عمدتاً به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب رخ می‌دهند و معمولاً در سن ۴۰ سالگی شروع به‌ظاهر شدن می‌کنند . لک‌های پوستی به‌هیچ‌وجه خطرناک نیستند ، بنابراین هیچ دلیل پزشکی برای از بین بردن آن‌ها وجود ندارد .اگر پوست خشک دارید، روغن زیتون فرابکر پوستتان را مرطوب می کند، لکه ها را از بین می برد و به درخشانی و جوان سازی پوست آن کمک می کند و اگر پوست چرب دارید، تولید بیش از حد روغن را در پوستتان کنترل می کند و منافذ را تمیز و بسته خواهد کرد. یک ماسک برای درخشان کردن و از بين بردن لک برای شما اماده کرده ایم.

مواد لازم:

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون خالص

حوله صورت

آب داغ با استفاده از نوک انگشتان خود روغن را به صورت دورانی روی صورتتان ماساژ دهید، سعی کنید روی بینی، گونه ها و پیشانی را محکم تر ضربه بزنید و بعد حوله مخصوص صورت را درون آب داغ بخیسانید، آب اضافه آن را بگیرید و محکم روی صورتتان فشار دهید تا زمانی که حوله مجدد خنک شود.

حوله را برداشته و دوباره درون آب داغ بخیسانید اما این بار به جای فشار دادن روی صورت به آرامی مالش دهید تا روغن زیتون را از بین ببرید و بعد صورتتان را با یک حوله خشک کنید.این کار را هر روز، صبح و شب تکرار کنید، می توانید طی یک هفته نتایج آن را مشاهده کنید. افرادی که پوست چربی دارند، کلا از مصرف روغن زیتون خود داری کنند چون روغن زیتون ماهیتی چسبناک و چرب دارد؛ کسانی که پوستی چرب دارند این چربی نتیجه ترشح سبوم (چربی سر کنترل نشده) است؛ زمانی که پوست شما با روغن زیتون ترکیب شود باعث پیدا شدن حساسیت، قرمزی پوست، جوش ها و کورک های ناخوشایند روی پوست شما می شود.

روغن زیتون برای موهای کم پشت

روغن زیتون برای موهای کم پشت شوربختانه، بعضی از آدم‌ها از بدو تولد به صورت طبیعی و مادرزادی موهای کم پشتی دارند. بعضی‌ها از ریزش مو رنج می‌برند و موهایشان در گذر زمان کم پشت می‌شود. ریزش موی جدی به طاسی منجر می‌شود. اما این به معنی آن نیست که مجبور هستید تمام عمر مشکل کم پشتی مو را تحمل کنید. بسیاری از راه‌های حیرت انگیز وجود دارند که به پرپشت کردن موهایتان کمک می‌کنند. بعضی‌ها به دنبال محصولات مراقبت مو هستند.

اما، یادتان باشد همه‌ی محصولات مراقبت موی گران‌قیمت لزوما خوب و موثر نیستند.

بعضی از محصولات دارای مواد شیمیایی مضر می‌توانند به آسیب مو، مو خوره و خشکی مو منجر شوند. آیا تا به حال درباره‌ی درمان‌های خانگی برای داشتن موهایی پر پشت چیزی شنیده‌اید؟ لازم نیست پول زیادی را صرف محصولات مراقبت موی گران و بی‌مصرف کنید،یکی از این درمان های خانگی برای کم پشتی مو روغن زیتون است خواص روغن زیتون بیشمار است ک یکی از انها همین است برای درمان کم پشتی مو کافیست در هفته یک یا دوبار موهای خود را با روغن زیتون ماساژ دهید بعد از نیم ساعت بشورید البته میتوانید یک کلاه سر حمام بگذارید و تا صبح روی موهای خود نگه دارید و بعد با شامپو بشویید، بعد از گذشت یک ماه از نتیجه ان شگفت زده میشوید.

خواص روغن زیتون برای واژن

خواص روغن زیتون برای واژن از دیگر خواص درمانی و پیشگیرانه روغن زیتون کمک به سلامت رحم و واژن است. داشتن رحمی سالم برای خانم‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و عفونت و بیماری‌های رحمی برای خانم‌ها بسیار دردناک و آزاردهنده است.دیسمنوره به دردهای مرتبط با قاعدگی میگویند که شایعترین اختلال مربوط به قاعدگی است. طول مدت این دردها در افراد مختلف متفاوت است. بررسی‌های نشان می‌دهند افزایش غلظت پروستاگلاندین F2 وکلسیم در داخل عضلات صاف رحمی سبب افزایش انقباضات و درد رحم می‌شود. روغن زیتون سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی از جمله اولئوکانتال می‌باشد. این ترکیبات خاصیت ضد التهابی بسیار زیادی دارند و مصرف روغن زیتون می‌تواند به کاهش انقباضات رحمی کمک کند.روغن زیتون همچنین می‌تواند برای درمان خشکی واژن هم مفید باشد. در واقع خشکی واژن یکی از بیماری‌های مربوط به زنان هست که معمولاً در دوران بعد از یائسگی ایجاد می‌شود و در اثر کاهش هورمون استروژن یا ابتلا به برخی از بیماری‌ها ایجاد می‌شود. نتایج مطالعات نشان می‌دهند استفاده موضعی از روغن زیتون می‌تواند به درمان این مشکل شایع در دوران یائسگی کمک کند و سبب کاهش علائم ناشی از آن شود.استفاده از روغن زیتون همچنین می‌تواند به عنوان یک روان کننده بسیار خوب هنگام رابطه جنسی استفاده شود. استفاده از روان کننده‌ها هنگام رابطه جنسی می‌تواند سبب بهبود روابط زناشویی شود. بسیاری از روان کننده‌های موجود در بازار ممکن است سبب تغییر PH واژن شوند و مشکلاتی را برای خانم‌ها ایجاد کنند. همچنين این روغن یک روان کننده طبیعی بسیار مناسب است که در افزایش سلامت واژن هم نقش دارد و سبب کاهش عفونت‌های باکتریایی واژن می‌شود.روغن زیتون همچینین خاصیت ضد باکتریایی، ضد میکربی وضد ویروسی بسیار قوی دارد و مصرف خوراکی و موضعی آن می‌تواند به کاهش عفونت‌های رحمی و واژینال کمک کند.

ضماد زردچوبه و روغن زیتون

ضماد زردچوبه و روغن زیتون قطعا شما اولین نفری نیستید ک از زانو درد رنج میبرد میتوانید با درمان خانگی ان را درمان کنید. یکی از درمان های خانگی ترکیب زردچوبه و روغن زیتون برای زانو درد است. با ترکیب زردچوبه، روغن زیتون و پودر فلفل سیاه با سرطان مقابله کنید

کارولین اندرسون، پزشک آمریکایی، مدعی است که ترکیبی جادویی را می‌‎شناسد که می‌تواند از انواع سرطان پیشگیری کند. دستور تهیه این ترکیب بسیار آسان است.

مواد مورد نیاز این ترکیب را می‌توان در هر خانه‌ای یافت. دکتر اندرسون می‌گوید که اساس تحقیقات وی سنتِ غذایی مناطق شرقی هند در دوران باستان است. او در ادامه می‌گوید که این ترکیب هندی بیش از دو هزار سال قدمت داشته و توسط گروه‌های پزشکی غربی نیز به تایید رسیده است.همچنین زردچوبه دارای ماده ای به نام کورکومین است که باعث می شود که از ریزش مو جلوگیری شود.

اگر از شوره سر رنج می برید کافی است که مخلوطی از زردچوبه و روغن زیتون را به مدت بیست دقیقه روی سر خود بمالید و از شر شوره سر خلاص شوید و باعث سلامت پوست سر خود شوید.

جوش شیرین و روغن زیتون

جوش شیرین و روغن زیتون با مخلوط جوش شیرین و روغن زیتون می توانید یک ماسک برای رفع جای جوش بسازید. برای ساخت ماسک جوش شیرین و روغن زیتون ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین را با ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون ترکیب کنید.به صورت حرکات دایره ای به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بر روی پوست صورت ماساژ دهید.و سپس با آب گرم خوب بشویید. همچنین ترکیب جوش شیرین و روغن زیتون را میتوان برای رفع تیرگی زیر بغل و زانو و ارنج استفاده کرد.

چکاندن روغن زیتون در گوش

چکاندن روغن زیتون در گوش گوش انسان یکی از توانمندترین اعضای بدن انسان به شمار می رود. اجزای تشکیل دهنده آن شامل حفره گوش خارجی، استخوانچه های ریز، مجراهای نیم دایره ای، پرده، گوش میانی، عصب ایجاد تعادل، عصب فاسیال، حلزون داخلی و عصب شنوایی است. در کانال های گوش، پوششی وجود دارد که وظیفه تمیزی و محافظت از آن را بر عهده دارد. به مرور زمان با ریزش لایه های پوست در این نواحی، جرم گوش تشکیل می شود. در صورت کاهش یا فقدان جرم، مجاری شنوایی خشک شده و درصد ابتلای به عفونت گوش افزایش می یابد. سفت شدن یا تجمع جرم مشکلاتی از قبیل کاهش شنوایی، خارش، زخم، درد و التهاب، سرگیجه، حالت تهوع، سرفه ناشی از فشار انسداد و تحریک عصب گوش بیمار را به دنبال دارد.

نگران عفونت یا افزایش جرم های این عضو حساس و حیاتی نباشید. آشنایی با فوایدمصرف و پخش روغن زیتون در بازار و مصرف برای گوش بهترین راه رهایی از ناراحتی های مجاری شنوایی محسوب می شوند.از گذشته تاکنون روغن زیتون نقش مؤثری در درمان عفونت های مجاری گوش و التهابات آن دارد. بیشتر مواقع بیماری سرماخوردگی در فصل های سرد سال باعث افزایش درد و ناراحتی گوش می شود. از طرفی آلرژی به بعضی غذاها، کاهش املاح و مواد مغذی در بدن، تعداد زیاد باکتری و ویروس در عفونت گوش مؤثرند. مطالعات فراوانی درباره فواید روغن زیتون برای گوش انجام شده است. کودکان و سالمندان بیشتر از دیگر افراد با این نوع از عفونت روبرو می شوند.

سردرد، حالت تهوع، درد در نواحی بالا تنه و اختلال در خواب از نشانه های عفونت در گوش هستند. همیشه درمان های خانگی در مراحل اولیه بهترین انتخاب است. البته در صورت بالا بودن التهاب حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.هرچند تعداد مطالعاتی که اثرگذاری روغن زیتون را در درمان درد عفونت گوش اثبات کنند، ‌زیاد نیست اما مطابق با آکادمی پزشکی اطفال آمریکا این روغن می‌تواند تا حدی در درمان این درد موثر باشد.

صادرات روغن زیتون مقرون به صرفه بوده و مصرف آن برخی خواص ضدمیکروبی دارد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۳ نشان داد که قطره‌های گیاهی حاوی روغن زیتون به کاهش درد ناشی از عفونت گوش در کودکان کمک می‌کنند. البته، در خاطر داشته باشید که این قطره‌ها حاوی دیگر گیاهان دارویی مثل اسطوخودوس و کالندولا هم بوده‌اند. چنانچه عنوان شد، شواهد زیادی برای اثبات اثرگذاری روغن زیتون وجود ندارد اما هیچ عارضه‌ای حاصل از به کار بردن این ماده نیز مشاهده نشده‌است. بنابراین می‌توانید آن را استفاده کنید و شاهد نتیجه روی خودتان باشید.برای ریختن روغن زیتون داخل گوش می‌توانید از قطره‌چکان استفاده کنید یا تکه‌ای پنبه را به روغن آغشته کرده و آن را داخل گوش‌تان بفشارید. روغن می‌تواند در دمای محیط یا حتی گرم باشد. البته، در صورتی که روغن زیتون گرم را ترجیح می‌دهید، دقت کنید که فقط باید کمی گرم باشد نه داغ.

۱. روی پهلو دراز بکشید به طوری که گوش دچار عفونت رو به بالا باشد.

۲. کمی لاله‌ی گوش را بکشید تا مجرا باز شود.

۳. دو تا سه قطره روغن داخل مجرای گوش بریزید.

۴. به آرامی پوست جلوی ورودی مجرا را ماساژ بدهید تا روغن اثر خودش را بگذارد.