جوراب عجیب و غریبی که در موزه پاریس نگهداری می شود!

عملکرد جوراب های آنتی باکتریال از بین بردن باکتری هایی است که در وجود رطوبت و گرما رشد می کنند و باعث عفونت پا و آلرژی می شوند.

رضایت مشتری مرتباً در اولویت قرار می گیرد و مشتریان با آگاهی بیشتری نسبت به نیازهای خود رفتار می کنند و محصولات با کیفیت بالاتر را خریداری می کنند امروزه این همیشه انتظارات پوشنده از جوراب بافتنی زنانه را افزایش می دهد.

محصولات نساجی ساخته شده از الیاف طبیعی مانند پنبه یا کتان، محیط ایده آلی را برای رشد میکروارگانیسم ها، از جمله میکروب ها و قارچ های بیماری زا، به ویژه در تماس با پوست انسان، فراهم می کند که رطوبت، گرما و مواد مغذی را به آنها ارائه می دهد.

هجوم این باکتری به مواد نساجی باعث تغییر ساختار محصول نهایی پارچه و در نتیجه تغییر رنگ، بوی بد و آسیب پوست می شود. محیط مرطوب و گرم همچنان مشکل را بدتر می کند.

علاوه بر این، رنگ‌آمیزی و از بین رفتن خواص عملکردی، تخریب منسوجات و زوال محصول زیرلایه‌های نساجی از پیامدهای حمله میکروبی است.

پیشرفت مواد زیست فعال و پوشاک تحت درمان با مواد ضد باکتری، درخواست مبتکر پارچه های هوشمند بوده است.

محصولات نساجی تحت درمان با مواد ضد میکروبی، مورد توجه مشتریان و تولیدکنندگان در همه جای دنیا قرار گرفته است.

با استفاده از مواد شیمیایی مختلف می توان به ویژگی های ضد باکتریایی دست یافت، با این حال نمی توان اثرات مضر این مواد شیمیایی بر پوست انسان و سلامت کل مصرف کننده را به طور کامل نادیده گرفت.

بنابراین استفاده از الیاف طبیعی دارای خواص ضد میکروبی در تولید پارچه برای به دست آوردن محصولات سازگار با اکو ایده آل است.

اخیراً از بامبو در تولید منسوجات استفاده می شود که بیشتر به دلیل زیست تخریب پذیری آن است. منسوجات بامبو اصولاً با هدف محافظت از پوشنده، روند رو به رشدی در دنیای مد است.

الیاف بامبو با فرآیند خاصی تولید می شود که باعث ایجاد نرمی و جذب بسیار بالایی می شود.

  • منابع:
    1. Anti microbial and durability characteristics of socks made of cotton and regenerated cellulosic fibers