تائثیرات منفی تولید چرم مصنوعی بر محیط زیست

معمولاً تأثیر منفی زیست محیطی تولید چرم مصنوعی طرح دار است. در حالی که ساخت چرم مصنوعی باعث جلوگیری از آسیب به حیوانات می شود، تجمع دائمی این ماده تجزیه ناپذیر در اکوسیستم های جهان به طور طعنه آمیزی به زندگی حیوانات آسیب می زند.

ساخت مشتقات سوخت فسیلی مورد استفاده در تولید چرم تقلبی، مانند اتیلن، به طور اجتناب ناپذیری مواد شیمیایی سمی را وارد محیط می کند و نفت منبعی محدود به حفاری است که برای زندگی در گیاهان و حیوانات مضر است.

اگرچه برخی از کارخانه‌های تولید چرم مصنوعی گاوی ۱۴۰۱ می‌توانند برای استفاده مجدد و به حداقل رساندن تأثیر کلی آن‌ها بر محیط‌زیست سخت کار کنند، تلاش‌های آن‌ها تنها می‌تواند بر تأثیرات منفی جهانی تولید چرم به شکل مصنوعی تأثیر بگذارد.

از آنجایی که چرم مصنوعی قابل تجزیه زیستی نیست، پس از حذف در محیط باقی می ماند. در حالی که دانشمندان نمی دانند که چقدر طول می کشد تا مواد مصنوعی مانند PU و PVC تجزیه زیستی شوند، تخمین های معروف نشان می دهد که حداقل 200 تا 500 سال پس از تولید در محیط باقی می مانند.

از آنجایی که چرم اصل در طی یک یا دو دهه تجزیه زیستی می‌کند، قدرت آلودگی چرم تقلبی به طور قابل توجهی بیشتر است.

همچنین در نظر گرفته می شود که چین عمده چرم مصنوعی لباس را تولید می کند. رهبری کمونیست در این کشور از نظر هنجارهای حقوق بشر بسیار ضعیف است، اما توانایی پایه کارگری برای اجرای مدیریت موثر زیست محیطی زمانی که مردم به جای توانمندسازی مورد استثمار قرار می گیرند، به شدت بدتر می شود. اگرچه ساخت چرم مصنوعی در جهان سوم ارزان تر است، اما تأثیر بیشتری بر محیط زیست دارد.

از نظر تئوری، چرم کاذب گیاهی به دلیل زیست تخریب پذیر بودن، اثر زیست محیطی آن کاهش یافته است. با این وجود، سهم بازار چرم مصنوعی مبلی به قدری ناچیز است که تمام مزایای زیست محیطی این پارچه به جز غیرقابل وجود دارد.

  • منابع:
    1. Fake Leather – How to spot it and why you should avoid it
  • تبلیغات: 
    1. شرایط زندگی در کره مریخ قطعی شد!
    2. درمان نازایی گاو با استفاده از قوتو چهل گیاه!
    3. راز رمز رسیدن به موفقیت از زبان بیل گیتس
    4. با خوردن پاستا خوابهایتان را تعبیر کنید