با چسب سیلیکون هل شاخه های قطع شده درختان را به هم بچسبانید!

کاربرد چسب های سیلیکونی

به طور معمول چسباندن مواد مختلف به یکدیگر چندان سخت نیست، اما هنگام چسباندن چسب سیلیکون هل به بسترهای مختلف، تنها چیزی که می تواند به سیلیکون بچسبد تقریباً همیشه سیلیکون است.

این جایی است که اغلب متوجه می شویم چسب های غیر سیلیکونی شکست می خورند. آنها به طور کلی فاقد این ویژگی منحصر به فرد سیلیکون هستند و هنگامی که خرابی رخ می دهد می تواند منجر به نشت در میدان، ادعاهای گارانتی و مشتریان نه چندان خوشحال شود.

اغلب از ما می پرسند که چرا مواد سیلیکونی در برابر چسب ها و چسب ها مقاوم هستند. این به این واقعیت مربوط می شود که برخلاف سایر مواد دارای “انرژی سطح پایین” است.

این بدان معنی است که به طور خلاصه آن مولکول های روی سطح سیلیکون در مقایسه با چسب چوب استاندارد از نظر انرژی کمتر از مواد دیگر مطلوب هستند.

این بدان معنی است که سیلیکون به خودی خود کاملاً مقاوم است و آن را به یک ماده آب بندی عالی برای طیف وسیعی از کاربردها تبدیل می کند.

بهترین چسب برای چسباندن سیلیکون به زیرلایه های فلزی یا پلاستیکی، چسب های سیلیکونی هستند.

چسب سیلیکونی با ایجاد یک اتصال قوی و انعطاف پذیر بین قطعات سیلیکونی همراه با کشیدگی بالا عمل می کند.

سیلیکون به ندرت در کاربرد شکست می خورد و در مواردی که انجام می شود، اغلب به دلیل آلودگی چسب است. بنابراین قبل از نصب درزگیرهای سیلیکونی، لازم است بسترهای کاربردی را با پارچه تمیز و مواد شوینده تمیز کنید.

چسب سیلیکون

انواع شوینده ها از جمله شوینده با الکل ایزوپروپیل می توانند به این امر دست یابند.

استفاده از مواد شوینده همراه با لوسیون ها، موم ها، عطرها، روغن ها یا کرم ها توصیه نمی شود، زیرا در این صورت اغلب می توانند آثار نامرئی روی سطح باقی بگذارند.

مثلا. دیوارهای داخلی نخلستان با وجود گریس و/یا روغن برای حذف آلاینده ها نیاز به توجه ویژه ای دارند. اغلب این کار نیاز به تمیز کردن با محلول ایزوپروپیل الکل با آب گرم و یک پارچه “بدون پرز” دارد.

استفاده از پرایمرها نیز راه دیگری برای افزایش قدرت چسبندگی است. با پرایم کردن سطح یک لاستیک سیلیکونی، می توان با تغییر شیمی سطح، پتانسیل توانایی پیوند را افزایش داد.

استفاده از پرایمرها در ترکیب با چسب های خاص می تواند بسیار موثر باشد.

قابل توجه است که پرایمرها معمولاً در عرض 18 ماه از تاریخ تولید منقضی می‌شوند و اگر طبق دستورالعمل سازنده نگهداری نشوند (یعنی در معرض هوا/رطوبت قرار گیرند)، می‌توانند پیش از موعد منقضی شوند و این با شیری شدن مایع مشخص می‌شود.