با مصرف روزانه شکر سفید کودک خود را نابغه کنید!!

جالب است بدانید که طبق گفته‌های وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک کودک زیر ۱۲ سال به طور متوسط سالانه ۴۹ پوند شکر مصرف می‌کند.

این تنها سه پوند کمتر از متوسط بزرگسالان است، علیرغم اینکه کودکان بسیار کوچکتر هستند. این همه مصرف شکر به سلامت کلی آنها کمک نمی کند، اما آیا بر عملکرد تحصیلی آنها تأثیر می گذارد؟ ممکن است از پاسخ تعجب کنید.

شکر باعث کاهش تمرکز و حافظه می شود
به خوبی مستند شده است که شکر واکنش لذت مغز را فعال می کند، اما دانشمندان کشف کرده اند که به روش های مختلف دیگری بر مغز تأثیر می گذارد.

وقتی افراد قند زیادی مصرف می کنند و سپس کارهای چالش برانگیز مانند مسائل ریاضی را انجام می دهند، هیپوتالاموس مغز به بدن اجازه می دهد مقدار زیادی کورتیزول ترشح کند.

قند مایع خرما که به هورمون استرس معروف است، حافظه را مختل می کند. هنگامی که بدن کودکان در مدرسه مملو از کورتیزول می شود، آنها برای توجه به درس های خود تلاش می کنند و آرام نشستن برایشان مشکل است.

شکر سفید

وقتی توجه آنها به جای دیگری است، حفظ اطلاعاتی که به آنها آموزش داده می شود دشوار است.

مصرف مزمن قند ممکن است به طور دائمی عملکرد حافظه را مختل کند
در کوتاه مدت، مصرف شکر فقط حافظه را به طور موقت مختل می کند. اگر کودکان مصرف خود را کاهش دهند، باید متوجه شوند که می توانند به پتانسیل تحصیلی واقعی خود برسند.

با این حال، مطالعات نشان می دهد که زیاده روی در مصرف قند در اوایل ممکن است اثر طولانی مدت داشته باشد.

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به موش‌های بالغ و نوجوان نوشیدنی‌هایی با سطوح قندی مشابه با نوشابه‌های معمولی تغذیه کردند. بعد از یک ماه، بزرگسالان عملکرد طبیعی مغز را نشان دادند. با این حال، موش‌های نوجوان کاهش حافظه و ظرفیت یادگیری را نشان دادند.

این موش‌ها علاوه بر کاهش سطح حافظه، هیپوکامپی ملتهب نیز داشتند. این قسمت از مغز برای تشکیل خاطرات و سازماندهی و ذخیره خاطرات حیاتی است.