با آویشن پودر شده سفیدی مو ها رو از بین ببرید

همانطور که می دانید آویشن پودر شده برگ خشک شده از درختچه Thymus vulgaris است. نام آویشن از کلمه یونانی thymos به معنای بخور دادن گرفته شده است.

این به احتمال زیاد به عطر ناشی از سوزاندن آویشن به عنوان بخور در معابد یونان باستان اشاره دارد. نام گونه، vulgaris، لاتین به معنای “متداول” یا “گسترده” است. آویشن در زبان های مختلف به نام های: satr (عربی)، بای لی شیانگ (چینی ماندارین)، تیمو (فرانسوی)، تیمی (آلمانی)، تیمو (ایتالیایی)، تومیلو (اسپانیایی)، تیماری (یونانی) و ajwain ke phul هندی) (1، 2).

گیاه شناسی
آویشن درختچه ای کوچک و چند ساله است که به ارتفاع 4 تا 12 اینچ با شاخه های باریک، سیمی و پهن رشد می کند.

دارای برگهای کوچک سبز مایل به سبز و گلهای بنفش رنگ است. آویشن خاک گچی خشک را ترجیح می دهد و پس از استقرار خشکی را تحمل می کند.

در آفتاب کامل رشد می کند، اما سایه جزئی را نیز تحمل می کند. این گیاه هم از مزارع تجاری و هم از برداشت وحشی تهیه می شود.

بیشتر محصول با دست چیده می شود زیرا تا سطح زمین رشد می کند. آویشن درست قبل از شروع شکوفه دادن گلهایش معطرتر است.

پس از برداشت، آویشن معمولاً خشک می شود (به طور طبیعی هوا خشک شده یا هوای گرم تجاری) برای حفظ ماندگاری آن (2).

آویشن

آویشن بومی جنوب اروپاست که از اسپانیا تا ایتالیا را شامل می شود.

این گیاه در شرق و جنوب اروپا و شمال آفریقا و همچنین در ایالات متحده کشت می شود. از نظر گیاه شناسی، آویشن عضوی از خانواده Lamiaceae (نعناع) است. چند گونه از آویشن برای مقاصد آشپزی استفاده می شود (1):

آویشن از زمان های قدیم به دلیل خواص آشپزی و پزشکی آن مورد استفاده قرار می گرفته است. مصریان باستان از آویشن به عنوان بخشی از فرآیند مومیایی کردن خود استفاده می کردند.

اولین شواهد ثبت شده برای کاربردهای پزشکی آویشن به قرن اول پس از میلاد در De materia medica اثر Dioscorides و تاریخ طبیعی پلینی برمی گردد.