انواع لوله و قدمت آن در آمریکا

ایمنی آب گرم
در ایالات متحده، سالانه بیش از 112000 نفر با سوختگی های سوزان وارد اورژانس بیمارستان می شوند. از این تعداد 6700 نفر (6%) باید در بیمارستان بستری شوند. تقریباً 3000 مورد از این سوختگی‌های ناشی از آب لوله پنج لایه بی تی اس کشی در خانه است. سه گروه پرخطر کودکان زیر 5 سال، معلولان و بزرگسالان بالای 65 سال هستند.

فقط 1 ثانیه طول می کشد تا یک سوختگی جدی درجه سوم در اثر آب با دمای 156 درجه فارنهایت (69 درجه سانتیگراد) ایجاد شود. اگر دانه های قهوه فوری در آن ذوب شوند، آب شیر خیلی داغ است.

کودکان خردسال، برخی از افراد معلول و افراد مسن به ویژه در برابر سوختگی آب لوله ‌و اتصالات پنج لایه کشی آسیب پذیر هستند. کودکان همیشه نمی توانند شیر آب گرم را از شیر آب سرد تشخیص دهند. کودکان پوست ظریفی دارند و اغلب نمی توانند به سرعت از آب داغ خارج شوند، بنابراین اغلب دچار سوختگی با آب گرم می شوند.

افراد مسن و معلول چابکی کمتری دارند و بیشتر مستعد افتادن در وان حمام هستند. همچنین ممکن است بیماری هایی مانند دیابت داشته باشند که باعث می شود نتوانند گرما را در برخی از نواحی بدن مانند دست ها و پاها احساس کنند.

سوختگی درجه سوم می تواند به سرعت رخ دهد – در 1 ثانیه در 156 درجه فارنهایت (69 درجه سانتیگراد)، در 2 ثانیه در 149 درجه فارنهایت (65 درجه سانتیگراد)، در 5 ثانیه در 140 درجه فارنهایت (60 درجه سانتیگراد)، و در 15 ثانیه در دمای 133 درجه فارنهایت (56 درجه سانتیگراد).

دمای آب لوله پنج لایه ایرانی کشی 120 درجه فارنهایت تا 130 درجه فارنهایت (49 تا 54 درجه سانتیگراد) برای شستن لباس، ملافه و ظروف به اندازه کافی گرم است. حتی در دمای 130 درجه فارنهایت (54 درجه سانتیگراد)، آب فقط چند دقیقه با تماس مداوم نیاز دارد تا سوختگی درجه سوم ایجاد کند.

تعداد کمی از مردم در دمای بالاتر از 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) حمام می کنند، همچنین نباید حمام کنند. ترموستات های آبگرمکن برای ایمنی و برای صرفه جویی 18 درصد از انرژی مصرفی در دمای 140 درجه فارنهایت (60 درجه سانتیگراد) باید در حدود 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) تنظیم شوند.

دستگاه های ضد جوش برای شیرهای آب و سر دوش برای تنظیم دمای آب می توانند به جلوگیری از سوختگی کمک کنند. یک لوله پلی اتیلن فشار قوی کش باید این دستگاه ها را نصب و کالیبره کند. اکثر تاسیسات مخزن آب گرم در حال حاضر به یک مخزن انبساط برای کاهش نوسانات فشار و یک تله حرارتی برای جلوگیری از خروج آب گرم از لوله ها نیاز دارند.

  • منابع:
        1. Healthy Housing Reference Manual
  • تبلیغات: 
    1. بادبادکی که با نخ پنبه ساخته شده بود به ایستگاه فضایی رسید
    2. با بیمه عمر 200 سال عمر کنید
    3. خوردن ارده کنجد لکنت زبان را از بین می برد
    4. گونه ای از روکش صندلی که به زین اسب تبدیل می شود!