انواع روغن های گیاهی برای آشپزی

فکر می کنید راه خود را در آشپزخانه می دانید؟ مهارت های خود را با روغن نامناسب خراب نکنید. وقتی صحبت از انواع مختلف روغن پخت و پز می شود، همه چیز ممکن است گیج کننده شود. همه روغن های پخت و پز را نمی توان یکسان استفاده کرد – دماهای مختلف، ماندگاری متفاوت و ارزش های غذایی متفاوتی وجود دارد. اگرچه همه آنها شباهت های زیادی دارند، اما این تفاوت های عمده می تواند منجر به شکست احتمالی آشپزی شود. برای اینکه بفهمیم از کدام نوع چربی باید برای درست کردن وعده های غذایی خود استفاده کنید، برخی از رایج ترین روغن ها و نحوه استفاده از آنها را فهرست کرده ایم.

روغن نارگیل

روغن نارگیل این روزها موضوع داغی است و دلیل خوبی هم دارد. فواید بسیار شگفت انگیزی از روغن نارگیل وجود دارد که از استفاده از آن بر روی پوست، مو و به خصوص در غذای شما ناشی می شود به همین علت خریداران خارجی گیاهان دارویی زیاد است! چربی‌هایی که از روغن نارگیل به دست می‌آیند، راحت‌تر از سایر چربی‌ها به انرژی تبدیل می‌شوند و به افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و کاهش وزن کمک می‌کنند.

چگونه با آن بپزیم: برخی از چربی های سنگینی که معمولاً استفاده می کنید را با این چربی سالم جایگزین کنید. شما چند مزیت سلامتی خوب و طعم اصلی دریافت خواهید کرد. روغن نارگیل با سطح تفت با حرارت متوسط، روغن مناسبی برای پخت و پز و تفت دادن است. طعم فوق العاده ای به غذای پخته شده اضافه می کند و حتی می تواند برای افزایش انرژی و طعم در دم نوش صبحگاهی شما (با نام مستعار قهوه ضد گلوله) مخلوط شود. شما باید از مصرف آن در وینگرت و اکثر مارینادها اجتناب کنید زیرا روغن نارگیل در دمای اتاق جامد می شود.

روغن زیتون فوق بکر

این روغن تصفیه نشده جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است و طبیعت بادام متفاوت است زیرا بالاترین کیفیت روغن زیتون است که طعم واقعی زیتون را به تصویر می کشد. برخلاف بسیاری از روغن های زیتون دیگر، این روغن در اثر مواد شیمیایی یا گرما دست نخورده است و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی بیشتری است.چگونه با آن بپزیم: پخت و پز با روغن زیتون فرابکر ممنوع نیست، اما نقطه دود کمتری نسبت به بسیاری از روغن های دیگر دارد و در دمای پایین تری می سوزد. از آنجایی که روغن زیتون گران‌تر است، EVOO خوب را برای غوطه‌ور کردن و سس کردن آن ذخیره کنید و از روغن زیتون معمولی برای پخت و پز و پخت استفاده کنید.

روغن آووکادو

روغن آووکادو همان روغن های متیو مک کانهی است که فرق سیاه دانه با خرفه و این گیاه بسیار زیاد است، فوق العاده همه کاره و خوب، خوشمزه. برخلاف بسیاری از روغن‌هایی که از دانه‌ها فشرده می‌شوند، روغن آووکادو از همان خاصیت خامه‌ای که گواکامول را می‌سازد، ساخته می‌شود. این روغن برای سلامت قلب دارای خواص ضد التهابی است که به جلوگیری از آسیب شریانی، بیماری قلبی و فشار خون کمک می کند.

چگونه با آن بپزیم: به دلیل دود بالا و طعم لذیذ، می توانید تقریباً هر چیزی را با روغن آووکادو درست کنید. مایونز خانگی با 2 زرده تخم مرغ، 2 قاشق غذاخوری آب لیمو، 1 فنجان روغن آووکادو و نمک درست کنید. به این ترتیب می توانید قند و مواد نگهدارنده مصنوعی را که منجر به چربی شکم می شوند، کنار بگذارید.

روغن دانه کدو تنبل

روغن دانه کدو تنبل و فندق یک غذای قدرتمند و سرشار از ویتامین A، K، E و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است. دارای رنگ سبز غنی و طعم آجیلی است که می تواند افزودنی عالی برای یک غذا باشد.

نحوه طبخ با آن: بهتر است از روغن تخم کدو برای تفت دادن سبک یا پخت با حرارت کم استفاده کنید زیرا ممکن است با حرارت دادن مقداری از ارزش غذایی آن را از دست بدهد. این یک سس سالاد خوشمزه، دیپ یا پایه ماریناد است، و حتی به خوبی با بستنی جفت می شود.

روغن گردو

گردو سرشار از فواید تغذیه ای است. (ویدیوی ما را در مورد فواید گردو تماشا کنید!) این گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و منبع قابل توجهی از آهن، روی، کلسیم و منیزیم را در خود جای داده است. طعم روغن گردو غنی و آجیلی است. رژیم های غذایی غنی از گردو و روغن گردو نشان داده شده است که به بدن کمک می کند به استرس واکنش بهتری نشان دهد و سطح فشار خون دیاستولیک را پایین نگه دارد.

روش طبخ با آن: روغن کنجد برای زانو درد بهتر است به صورت نپخته استفاده شود و نباید در دمای بالا استفاده شود زیرا پس از پخته شدن کمی تلخ می شود. اما این ماده افزودنی خوشمزه ای به سس های سالاد و پاستاها و همچنین یک اسپری فندقی شکلاتی خانگی عالی است. 1 فنجان فندق بو داده را با آن ترکیب کنید

2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو، 1 قاشق غذاخوری شربت افرا و 1 قاشق غذاخوری روغن گردو را در مخلوط کن با سرعت بالا مخلوط کنید تا کرم رنگ شود.

پرفروش ترین گیاهان دارویی

روغن هسته انگور

شاید روغن هسته انگور را در محصولات مو و پوست دیده باشید، اما خواص دارویی آن به همان اندازه در آشپزی مفید است. این طعم ساده و غیرقابل استفاده ای دارد که بر سایر مواد غلبه نمی کند و به طور کلی ارزان تر از EVOO است. هنگام خرید روغن هسته انگور برای کاربردهای آشپزی، مطمئن شوید که به وضوح دارای برچسب درجه غذایی است. (نمی خواهید تصادفاً یک ماسک موی پر از مواد شیمیایی بخورید!) این یک منبع عالی از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین C است. اما مطمئن شوید که در حد اعتدال مصرف کنید زیرا حاوی مقدار زیادی امگا 6 است که می تواند افزایش التهاب و افزایش وزن

چگونه با آن بپزیم: روغن هسته انگور دارای نقطه دود بسیار بالایی است که می تواند در هر نوع پخت و پز استفاده شود – تفت دادن، سرخ کردن، برشته کردن، سرخ کردن و می تواند یک افزودنی عالی برای ماریناد یا وینیگرت باشد. پیاز و قارچ ها را در روغن هسته انگور کارامل کنید تا غذای شیرینی به دست آورید.

روغن بادام زمینی

روغن بادام زمینی و فروش عمده روغن کنجد زیاد است دارای طعم شیرین و آجیلی است که کالری بالایی دارد اما چربی های اشباع شده کمی دارد. این عمدتا از محتوای اسیدهای چرب تک غیراشباع تشکیل شده است که در واقع به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب کمک می کند. با این حال، این روغن پخت و پز را خیلی سنگین نکنید. سرشار از امگا 6 است و می تواند نسبت امگا 3:6 را به هم بزند و باعث مشکلات سلامتی شود. بر خلاف روغن‌های بادام‌زمینی تجاری که معمولاً در خواربارفروشی‌ها و فست‌فودهای تصفیه‌شده، سفید شده و بو داده می‌شوند، از نسخه‌های تصفیه‌نشده و پرس سرد استفاده کنید. قیمت ممکن است بالاتر باشد، اما سلامت شما با تشکر از شما بعدا.

تجارت گیاهان دارویی

نحوه طبخ با آن: این روغن بادام زمینی که معمولا در غذاهای آسیایی استفاده می شود را می توان به روش های مختلف طبخ کرد. در حالی که نقطه پر دود آن برای سرخ کردن بهترین است، پیشنهاد می کنیم مرغ را هم بزنید یا به جای آن مقداری از سبزیجات مورد علاقه خود را کمی تفت دهید.