از پسته نمکی مزمز برای جا انداختن خورشت قیمه استفاده می شود

پسته دارای اثر تقویت کننده خوبی است، توصیه می شود پس از بیماری های جدی، با استرس جسمی و روحی قابل توجه استفاده شود.

کنجکاوی در مورد پسته در ایتالیا کشت پسته چندان رایج نیست، اما در سیسیل پسته برونته شهرت خاصی دارد و با نام تجاری DOP محافظت می شود: “Pistacchio Verde di Bronte”. یک کنجکاوی: سرود برونته به این میوه شگفت انگیز زمین اختصاص دارد و عنوان آن “Diamanti virdi” است.

پسته نمکی مزمز خارج از کشور تاریخ نسبتاً جدیدی دارند: این پسته در عادات غذایی آمریکایی ها از طریق بستنی پسته ظاهر شد و در دستگاه های فروش خودکار به عنوان میان وعده فروخته شد اما پوسته آن قرمز رنگ شده بود تا جلب توجه کند.

پسته در عوض در «دنیای قدیم» تاریخ بسیار کهنی دارد، جایی که همیشه آنقدر مورد قدردانی قرار گرفته است که نام‌های قابل احترامی برای آن در نظر گرفته شده است که اهمیت آن را می‌ستایند: در ایران به آن «دانه‌ای که می‌خندد» و در چین شاداب می‌گویند.

ایده اضافی: پس از مصرف پسته، پوسته هایی که پس از خرد شدن به یک کود آلی عالی برای باغ سبزی ما تبدیل می شود را دور نمی اندازیم.

پسته

پسته برونته در آخرین مرحله بلوغ.
محصولات
در شهرداری‌هایی که در آن کشت می‌شود، انواع بی‌نهایت محصولات حاصل از فرآوری پسته تولید می‌شود، مانند «پستو پسته» معروف برای چاشنی ماکارونی، بستنی پسته، بیسکویت پسته، خامه پسته، شکلات پسته و بسیاری دیگر.

فوسیلی با پستو پسته.
فرقه PDO
در 9 ژوئن 2009، اتحادیه اروپا مشخصاتی را منتشر کرد که به پسته سبز برونته، نام حفاظت شده مبدأ (PDO) را اعطا می کند.

هر ساله در آخرین یکشنبه ماه سپتامبر و اول اکتبر، جشنواره پسته در برخی از میادین و خیابان های مرکز تاریخی برونته برگزار می شود.

در طول جشنواره می توانید محصولات حاصل از فرآوری پسته و خود میوه را بچشید و خریداری کنید. این رویداد هر ساله هزاران گردشگر را از خارج از کشور نیز به خود جذب می کند.

روی هشت گیاه ماده باید یک نر کاشته شود، نر باید در جهت باد و ماده در سمت باد کاشته شود، به این ترتیب باد می تواند گرده گل ها را از نرها به مادگی ماده ها منتقل کند.